tirsdag den 2. november 2010

Skoletilbud

Ja vi er ikke kommet længere med hverken skole eller aflastning, men ved sidste møde med skolen, sagde jeg STOP. Nu er Janick blvet udsat for nok, af deres pædagoiske "tiltag". Tænk en gang, PPR tillod sig at sige, at det måtte være os derhjemme den var gal med for de syntes de så fremskridt i skolen, efter de var begyndt at stille større krav til ham, og i stedet for at tage særlig hensyn, istedet prøvede at normalisere ham så han fulgte resten af klassen.

Jeg følte mig virkelig trådt på som Forældre. Og meldte klart ud at nu var grænsen nået vi vil ikke stå model til mere.
Vores søn er ikke en klump modellervoks der bare skal formes til at være den brik de har plads til i puslespillet, han har behov, for at der tages hensyn, og han har behov for støtte, og guidning i hverdagen de slet ikke er udrustet derovre til at give ham.

Så nu er sagde sendt videre til "de højere magter"  Så må vi se hvad de kommer med af forslag.

Og så for det ikke skal være løgn, lykkedes det endnu engang Janick at forlade SFO uden nogen vidste det eller savnede ham, han nåede at sidde 45 min foran vores hoveddør, alene.

Først da jeg ringer og beder dem sende ham hjem, Opdager de at han mangler.
Det er fandme flot, når man går og tror ens barn er i gode hænder.

Bare et lille surt opstød, jeg skulle af med, håber I andre har det godt.

Tilde

4 kommentarer:

  1. Er det ikke det bloggen er til for? Er der sket mere siden da? Man kan nå at blive træt af systemet når det ikke 'lytter' til det man siger.

    SvarSlet
  2. Tja.. Vi har fået endeligt afslag fra PPR Janick skal efter deres vurdering normaliseres og følge de andre børns undervisning uden extra støtte eller særlige hensyn. Så i morgen starter han i skole på lige fod med sine klassekammerater, jeg har ellers holdt ham hjemme siden 16. dec. pga han fik det værre. men det kostede mig en underretning til de sociale Myndigheder. Så igen Peger alle fingre af os som forældre det er vores skyld vores søn mistrives for han har det fint i Skole og SFO i følge dem.

    ØVØV Tilde

    SvarSlet
  3. Går han i en almindelig klasse/almindelig skole? Han kan da ikke ha det godt når han kan gå hjem fra sfoen i utide.

    Jeg er glad for at vi har det tilbud til Magnus som vi har. Specialklasse og special-sfo. Det har gjort at vi har fået mere ro herhjemme, da Magnus har mere overskud når han kommer hjem.

    Gitte

    SvarSlet
  4. Ja Janick er stadig i alm klasse og SFO.

    Her er svaret fra PPR leder på alberstlund kommune:

    Generelt undre jeg mig over udtalelserne, da man fagligt ikke kan drage den entydige sammenhæng mellem trivsel i skole og deraf reaktioner i hjemmet. Verden og vi mennesker er langt mere komplekse. Desværre er verden ikke så enkel og forudsigelig.

    Derfor skal Janick blive i klassen og vi skal ha hjælp til at lære og takle hans udbrud i hjemmet, da det må være hjemme der er noget galt når det hovedsagligt er i hjemmet han får de fleste vredes/agessive udbrud...

    Er de ikke dygtige

    SvarSlet